اشتراک گذاری
24 مرداد 1403
1918 بازدید
نویسنده : لیلا نیرنگی
منبع : روابط عمومی شهرداری شاهرود

اجرای ۴ پروژه بزرگ مدیریت شهری شاهرود/ سرعت‌بخشی پروژه‌های عمرانی با رعایت کیفیت از اولویت‌های مدیریت شهری است

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه ۴ پروژه بزرگ در حال اجرا است، گفت: سرعت‌بخشی به پروژه‌های عمرانی با رعایت کیفیت از اولویت‌های مدیریت شهری است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، محسن احمدی در بازدید میدانی از اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی که با حضور اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه یکی از راهکارهای جدی مدیریت شهری در راستای شور و نشاط اجتماعی افزایش فضاهای تفرجگاهی است، افزود: در این دو  دوره مدیریت سعی کرده‌ایم علاوه‌بر حفظ، بازپیرایی، بهسازی فضاهای سبز و پارکی سطح شهر ۶۵ هکتار به فضای سبز شهر اضافه نماییم.

وی با تأکید بر اینکه هم‌زمان با توسعه فضای سبز شهر ۴۵۰ کیلومتر آبیاری تحت فشار انجام‌شده است، ابراز داشت: در این ۲ دوره ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرداری شاهرود بکارگیری و مشغول به فعالیت هستند.

شهردار شاهرود در بازدید از اولین پروژه بزرگ در حال اجرای شهر به بهسازی و بازپیرایی پارک شهرک البرز اشاره کرد و اظهار داشت: این فضا با توجه به فرسودگی های بسیار در فضاهای سخت و میزان قابل‌توجه فضای سبز اهمیت خاصی در نقطه غربی شهر برخوردار بود که با طراحی‌های جدید، ایجاد فضاهای حرکتی، نصب روشنایی مناسب، اضافه کردن فضاهای بازی کودک، استفاده از آب‌نماهای زیبا، احداث غرفه پذیرایی، احداث سرویس‌های بهداشتی، نصب آلاچیق‌های زیبا به محیطی زیبا در نقطه غربی شهرتبدیل خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه مساحت این پارک ۲ هکتار است، عنوان داشت: عملیات اجرایی این پارک با جدیت در حال انجام است.

همچنین وی در بازدید از مجموعه ورزشی و تفریحی شهرک دانشگاه با اشاره به اینکه این مجموعه با احداث زمین‌های فوتبال با چمن مصنوعی، زمین‌های والیبال، اسکیت، بسکتبال، آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۳۵۰ نفر، غرفه و رختکن سر پوشیده و نصب آلاچیق‌های زیبا محیط ورزشی و تفرجگاهی مناسبی برای شهروندان شهرک کوثر و دانشگاه به حساب خواهد آمد، بیان داشت: این پارک  از فضای سبز زیبایی برخوردار خواهد بود که در راستای آبیاری تحت فشار با احداث منبع ذخیره آب در سال‌های قبل مشکل آبیاری در این بخش را نخواهد داشت.

شهردار شاهرود همچنین در بازدید از اولین تقاطع ۳ سطحی استان سمنان در میدان ولایت با تأکید بر اینکه این پروژه با اعتبارات داخلی با پیشرفت چشم گیر در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، اعلام داشت: تاکنون این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احمدی با بیان اینکه اقدامات اجرایی محور هوایی پل تا چند روز آینده به پایان خواهد رسید، گفت: مشخصات فنی روگذر شامل ۱۳ دهان و عرض کلی ۷٫۳۰ به طول ۹۰۰ متر تا جاده رویان-دیزج شروع و با انشعابات به دو مسیر بلوار ارتش و بلوار شهید مطهری به‌صورت یک‌طرفه منتهی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زیرگذر این پل به عرض ۱۷ متر به‌صورت دو طرفه در مسیر بلوار مجلسی به طول ۶۵۰ متر احداث خواهد شد، افزود: این پروژه در راستای روان‌سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در میدان ولایت و رفع گره‌های ترافیکی همچنین کوتاهی زمان سفر در حال انجام است.

همچنین شهردار شاهرود در بازدید از چهارمین  پروژه بزرگ زیرساختی مدیریت شهری با بیان اینکه این پروژه در مساحتی بالغ بر ۱۰ هزارو دویست مترمربع در ۲ فاز اجرایی در حال ساخت است، ابراز داشت: این پروژه با ۲ فاز اجرایی در ۲ طبقه و احداث پار کینگ عمومی با ظرفیت بالغ بر ۲۵۰ خودرو و انتقال پایانه تاکسی و ظرفیت هفت‌خط و استقرار ۷۰ تاکسی و ۳ خط اتوبوس با ظرفیت استقرار ۱۰ اتوبوس همراه خواهد بود.

احمدی در پایان از اجرای پروژه مجتمع ستاره شهر خبر داد و اظهار داشت: با احداث پارکینگ طبقاتی هسته‌ی مرکزی و ۲ طبقه پارکینگ منفی مجتمع تجاری ستاره شهر و انتقال ایستگاه اتوبوس و تاکسی به این محل محور غربی میدان باز و عملیات تعریض صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *