اشتراک گذاری
29 مهر 1403
20 بازدید
نویسنده : فاطمه قریب

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شاهرود؛ علیرضا محمدی مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی و درخواست مدارس جهت بازدید دانش آموزان از ایستگاه های آتش نشانی جشنواره آموزشی مهارتی آتش نشانان کوچک با هدف آموزش های شهروندی به کودکان برای کاهش حوادثی نظیر حریق و زلزله و آشنایی آنها با فعالیت های مراکز آتش نشانی در مجموعه ورزشی ولی عصر (عج) شهرداری شاهرود برگزار شد.

وی با تشکر از مساعدت ها و همکاری های شهردار شاهرود در برگزاری این جشنواره اظهار کرد: پس از اخذ موافقت شهردار محترم قسمتی از مجموعه ورزشی ولی عصر (عج) فضاسازی و با ساخت سازه های آموزشی مرتبط فضایی آموزشی و مهارتی مختص مدارس شهرستان ایجاد شد.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود بیان کرد: در مرحله نخست دانش آموزان به همراه مربیان آموزشی خود با وسایل و تجهیزات موجود در ایستگاه ها و نحوه کار آتش نشانان آشنا شده و در مرحله بعد با ارائه توضیحاتی در مورد شغل آتش نشانی برای آنها، با ابزار و تجهیزات آتش نشانی،  لباس آتش نشانان و چگونگی تماس با شماره تلفن ۱۲۵ در هنگام حوادث آشنا می شوند.

محمدی با اشاره به برنامه های دیگر این جشنواره گفت: پس از آشنایی مقدماتی، دانش آموزان با گذشتن از مسیرهای پیش بینی شده و شبیه سازی حواث حریق، چگونگی مواجه با اینگونه اتفاقات را در فضایی آموزشی، مهارتی و مفرّح می آموزند.

یادآور شد: سازمان آتش نشانی شاهرود در مدت ده روز پذیرای بیش از دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز از ۳۴ آموزشگاه در مقطع دبستان و پیش دبستان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *