اشتراک گذاری
21 مهر 1403
52 بازدید
نویسنده : فاطمه قریب

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی شهرداری شاهرود؛ اولین جشنواره غذا و شیرینی در شاهرود با هدف کمک به کودکان بی سرپرست و بیماران خاص به همت شهرداری و مدیریت شهری شاهرود با حضور سرآشپز بین المللی و بزرگ ایران سامان گلریز برگزار شد.

سامان گلریز کارشناس آشپزی و سرآشپز بین المللی در این مراسم با تشکر از شهرداری شاهرود به جهت برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره ها در کنار مقوله گردشگری می تواند در توجه مردم به غذاهای بومی محلی تاثیرگذار باشد.

وی با تشکر از مهندس احمدی شهردار شاهرود به جهت برگزاری این جشنواره اظهار کرد: هماهنگی برای برگزاری برنامه هایی از این جنس سخت است اما شهرداری شاهرود برای شاد کردن دل مردم و ساختن شبی خاطره انگیز برای مردم به خوبی این برنامه را اجرا کرد.

این کارشناس آشپزی افزود: به واسطه شغلم برای شرکت در جشنواره های مختلف غذا و شیرینی به شهرهای مختلف کشور سفرهای متعددی داشتم اما شهری را مانند شاهرود پاک و تمیز ندیدم.

گلریز با قدردانی از مردم مهمان نواز شاهرود بیان کرد: شاهرود به لحاظ طبیعت و آب و هوا یکی از بهترین مناطق و تفرجگاه‌ها به خصوص در فصول بهار تا پاییز است و غذاهای محلی این منطقه نیز بسیار می‌توانند در توسعه گردشگری مؤثر باشند.

وی تاکید کرد: غذاها بخشی از فرهنگ بومی و محلی هر منطقه هستند و حفظ آنها در واقع تلاش برای حفظ فرهنگ یک منطقه است.

این کارشناس آشپزی و چهره تلویزیونی در خاتمه صحبت های خود با اشاره به محیط زیست شاهرود و تنوع حیات وحش این منطقه گفت: از شهرداری و شورای شهر شاهرود خواهشمندم نماد یوز ایرانی در یکی از نقاط شهر را به مردم این منطقه هدیه دهند تا بتواند سمبل برای شهری باشد که پاک و محیط زیستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *