اشتراک گذاری
16 تیر 1403
1419 بازدید
نویسنده : لیلا نیرنگی
منبع : روابط عمومی شهرداری شاهرود

اهتزاز بیرق سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شاهرود/نوای “لبیک یا حسین”مردم عزادار شاهرود را حسینی کرد

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه آئین اهتزاز بیرق عزا چندین سال متوالی است که توسط شهرداری در شهر اجرایی می شود، گفت:هر جامعه ای همواره در پی یافتن الگوهایی است که با پیروی از آن راه سعادت و کمال را می پیماید و نهضت عاشورا از جمله با شکوه ترین و مناسب ترین این، الگوها است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، محسن احمدی در آئین اهتزاز پرچم عزا که بعدازظهر شنبه با حضور مردم ولایت مدار شهر، مسئولان شهرستانی و شهری در محل چایخانه امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه نتایج درخشان نهضت امام و درس های آموزنده ی آن بسیار گستره است ، ابراز داشت: فرهنگ نهضت امام حسین(ع) و مکتب شهادت، آزادگی، گنجینه پر مایه و پر توانی است که در هر عصری سلحشوران قهرمانی را از جمله، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) پرورانده است که می توان بهره ی فراوانی چون آزادگی از آن گرفت.

وی با بیان اینکه مکتب حسینی الگویی برای جامعه بشریت به خصوص مسلمین و شیعیان است که باید از آن بهره کامل را برد، اظهار داشت: امیدوارم در این ماه و توسل دوچندان به آن حضرت فرصتی برای تفکر این قیام ارزشمند فراهم شود.

همچنین شهردار شاهرود با اشاره به اینکه یادمان مادران شهید نیز همزمان با روز شهرداریها در تاریخ ۱۸ تیر ماه مصادف با شب سوم محرم ساعت ۱۸ رونمایی خواهد شد، اعلام داشت: قداست شهید برگرفته از تربیت صحیح پدران و مادران شهداست که عاقبتی پر از خیر و برکت و سعادت را برای شهید و خانواده آن رقم‌ زده است.

احمدی احترام و تکریم مادران شهید را کمتر از تکریم شهدا ندانست و عنوان داشت: شجاعت شهید از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به بهترین نحو و با معیارهای اسلامی و به نکویی انجام داده و به عهده داشته است.

شایان ذکر است همزمان با اهتزاز پرچم امام در چایخانه امام رضا(ع) پرچم عزای شهر شاهرود در میدان امام حسین(ع) به اهتزاز در آمد و شاهرود را عزادار پسر فاطمه(س) کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *