اشتراک گذاری
05 مهر 1403
95 بازدید
نویسنده : فاطمه قریب

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شاهرود مهندس محسن احمدی شهردار شاهرود در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری شاهرود در راستای استقبال از مهر گفت: برای اولین بار در استان سمنان چهار شرکت حمل و نقل دانش آموزی مدارس شاهرود در سامانه سپند به ثبت رسید که با اخذ مجوزهای لازم از سازمان حمل و نقل شهرداری شاهرود کار سرویس دهی و سامان دهی دانش آموزانی که با خودرو سواری تردد می کنند را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه سپند با هدف حفظ آرامش والدین، امنیت و سهولت حمل و نقل دانش آموزان تحت مدیریت وزارت کشور ایجاد شده است بیان کرد: این سامانه امکان اطلاع از وضعیت سلامت خودرو و واجد شرایط بودن راننده ها را به والدین می دهد.

ثبت نام ۲۰۰ راننده در سامانه سپند

شهردار شاهرود از ثبت نام ۲۰۰ راننده در سامانه سپند خبر داد و افزود: هزار نفر از والدین نیز در این سامانه ثبت نام کرده اند که ساماندهی تردد بیش از ۸۰۰ نفر از دانش آموزان انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

مهندس احمدی خاطرنشان کرد: اگر سرویسی خارج از چارچوب این سامانه تهیه شود مسئولیت اتفاقات احتمالی بر عهده مدیر مدرسه و والدین می باشد و شهرداری در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: با هدف ارائه خدمات بهتر و تامین آرامش والدین کارگاه توجیهی رانندگان مسافربر دانش آموزی با حضور جناب سرهنگ ساغری فرمانده پلیس راهور برگزار شد تا با آشنایی بیشتر رانندگان با مقرارت در خصوص ایمنی دانش آموزان، ان شاء الله سال بدون حادثه ای را پیش رو داشته باشیم.

انعقاد ۳۵ قرارداد با مراکز علمی و آموزشی

شهردار شاهرود در ادامه صحبت های خود در خصوص فعالیت اتوبوس­های درون شهری در سال تحصیلی گفت: همزمان با آغاز مهرماه برای سهولت تردد دانش آموزان و دانشجویان ۸ اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل درون شهری اضافه و ساعات کاری اتوبوس ها از ۷ و نیم به ۶ و ۴۵ دقیقه تغییر یافت.

مهندس احمدی با اشاره به انعقاد ۳۵ قرارداد سازمان حمل و نقل شهرداری شاهرود با مراکز علمی، آموزشی، دانشگاهی و مدارس بیان کرد: با ۱۶ مدرسه جهت تردد دانش آموزان قرارداد بسته شد و ۱۰ اتوبوس دیگر نیز کار سرویس دهی و تردد دانش آموزان از مدرسه به باشگاه و بالعکس را در ساعات ورزش انجام می دهند.

وی به شستشو و پاکیزه سازی همه اتوبوس ها قبل از آغاز ماه مهر اشاره کرد و افزود: پیام هایی با محتوای فرهنگی و آموزشی و با هدف افزایش سطح آگاهی های عمومی و ارتقای فرهنگ ترافیک در ۲۰ اتوبوس شهرداری نصب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *