اشتراک گذاری
10 اردیبهشت 1403
6091 بازدید
نویسنده : لیلا نیرنگی
منبع : روابط عمومی شهرداری شاهرود

خردورزی در تصویب لوایح و همدلی  شورای اسلامی شهر شاهرود مسیر خدمت در شهرداری را آسان‌تر کرد/ تحویل شهرک فدک و کوثر مطالبه جدی شهرداری است

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه خردورزی در مصوبات و تصویب لوایح و همچنین بحث و تبادل نظر بهترین اتفاقات را تاکنون برای این شهر رقم زده است، گفت: تحویل شهرک فدک و کوثر مطالبه جدی شهرداری است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، محسن احمدی در نشست با اصحاب رسانه که در روز شوراها برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت شهری در خدمت مردم به عنوان بخشی از جامعه به وظایف خود عمل می‌کند، افزود: رسانه‌ها چشم بینا، گوش شنوا، انتقال دهنده اخبار و بیان حقایق هستند که زمینه افزایش امید و اعتماد روزافزون مردم به کشور و مسوولان را فراهم می‌کنند.

وی موفقیت‌ها و دستاوردهای مجموعه شهرداری را نتیجه همراهی و آرامش در شورای اسلامی شهر عنوان کرد و ابراز داشت: شهرداری شاهرود با کمترین دغدغه و مباحث حاشیه‌ای در حال خدمت به مردم است.

احمدی رمز موفقیت حوزه مدیریت شهری را در سایه همت، تلاش، همدلی، و پرهیز از تفرقه برشمرد و ابراز داشت: رسانه‌ها در تبیین خدمات شهری کمک کنند تا امید در جامعه زنده شود.

شهردار شاهرود در ادامه اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد از پیمانکاران شهرداری از افراد بومی انتخاب شده‌اند تا در حوزه‌های مختلف یاریگر مدیریت شهری باشند.

احمدی امانتداری، دلسوزی و تخصص را از شرایط انتخاب پیمانکاران برشمرد و عنوان داشت: رفع نواقص هر طرح بر عهده پیمانکاران است و شهرداری هزینه‌ای برای این امر پرداخت نمی‌کند.

شهردار شاهرود همچنین گرانی و افزایش قیمت لوازم مورد نیاز برای زیباسازی شهری را نیز یادآور شد و اعلام داشت: امروز هر پروژکتور نوری ال ای دی دو و نیم میلیون تومان قیمت دارد و لذا مجبور هستیم به واسطه محدودیت منابع از برخی طرح‌ها مثلاً نورافشانی کوه مشرف بر آبشار شاهرود دست بکشیم.

احمدی با اشاره به اینکه شاهرود یکی از اولین شهرهایی بود که طرح عقیم سازی و جمع آوری سگ‌های ولگرد را صورت داد، بیان داشت: شهرداری شاهرود برای هر سگ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارو، بیهوشی، دکتر و نگهداری و… می‌کند تا سگ‌ها در محلی خاص گردآوری، نگهداری و عقیم سازی شوند و هرچند این موضوع برای شهرداری هزینه بر است اما کماکان به آن ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به عدم تحول شهرک کوثر و فدک به شهرداری شاهرود ،گفت: سال‌ها است که پیگیر هستیم تا دستگاه مربوطه دو شهرک را به شهرداری شاهرود تحویل دهد تا بتوانیم قانوناً به این دو شهرک خدمات بدهیم اما هر روز شاهد تأخیر در این امر هستیم. علی رغم اینکه شهرداری شاهرود در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که حاضر است یک سوم هزینه آماده سازی را دریافت و آن را هم نقداً نگیرد بلکه حتی به جای هزینه آماده سازی شهرک زمین دریافت کند اما هیچ پاسخی به ما داده نشده و لذا دریافت هرگونه هزینه از مردم بومی از سوی شهرداری به شدت تکذیب می‌شود.

شهردار شاهرود درباره ساختمان های پزشکان هم ،افزود: مجوز جدیدی در ساختمان های پزشکان که در هسته مرکزی شهر بوده و ترافیک سنگین ایجاد می کنند داده نشده است لذا نگاه شهرداری و مدیریت شهری شاهرود هم انتقال این مراکز درمانی به حواشی شهر و خیابان های دیگر است.

احمدی با بیان اینکه برای انتقال مطب پزشکان مشوق هایی در نظر گرفته ایم، تاکید داشت: تخفیف ۹۰ درصدی عوارض و شهرداری و هزینه ها برای کسانی که مطب خود از هسته مرکزی شهر بیرون ببرند در نظر گرفته شده تا پزشکان و مالکان ساختمان های پزشکان شخصاً با تمایل خودشان به انتقال این مراکز از هسته مرکزی شهر اقدام کنند چرا که امروز با وضعیت نابسامانی در این نطقه به لحاظ تردد خودرو ها روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه البته پارکینگ سه طبقه منفی در محل شهرداری سابق دیده شده اما فاصله نسبتاً دوری به کوچه شهید مزجی، محل تمرکز ساختمان های پزشکان دارد، ابراز داشت: زمینی را در کوچه شهید مزجی تسطیح کرده و به دنبال تملک دو خانه مجاور آن هستیم تا بتوانیم یک پارکینگ مناسب در این محدوده ایجاد کنیم تا شاید کمتر شاهد توقف خودروها و ایجاد گره های ترافیکی در شهر شاهرود باشیم.

شهردار شاهرود همچنین از طرح موضوع ساختمان های پزشکان و مشاغل متمرکز شده در هسته مرکزی شهر در شورای ترافیک، شورای تامین و فرمانداری شاهرود با حضور مسئولان اجرایی و قضایی خبر داد و اظهار: امیدواریم که ساختمان های پزشکان به صورت داوطلبانه هسته مرکزی شهر را ترک کرده و به نقاط دیگر بروند.

احمدی در ادامه، اعلام داشت: در صورتی که از این امر تکمین نکنند فرصت دو ساله ای به ساختمان های پزشکان داده می شود تا به خارج از هسته مرکزی شهر بروند و سپس بعد از دو سال پروانه کسب آنها با مصوبه شورای تامین ابطال خواهد شد البته این مصوبه هنوز به تصویب نرسیده است.

در پایان وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد میدان الغدیر تکمیل شده و مراحل پایانی خود را طی می کند، گفت: تمام اقدامات ترافیکی که در شهر انجام می شود با مصوبه شورای ترافیک صورت می‌گیرد و این در حالی لست که میدان قیام قبل از اصلاح هندسی ۲۵۰ تصادف جرحی و تصادفی داشته که خوشبختانه با این اقدام به کمترین حد تصادفات رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *