اشتراک گذاری
10 اردیبهشت 1403
3524 بازدید
نویسنده : لیلا نیرنگی
منبع : روابط عمومی شهرداری شاهرود

۷۵۰مصوبه حاصل عملکرد شورای اسلامی شهر شاهرود در دوره ششم/ عملکرد شهردار و شهرداری ویترین شورای اسلامی شهر است

ریاست شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه حاصل تلاش سه ساله شورای اسلامی در دوره ششم  برگزاری ۲۵۰ جلسه و ۷۵۰ مصوبه بوده است، گفت: عملکرد شهردار و شهرداری ویترین شورای اسلامی شهر است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، حمید رضا قنبریان درنشست خبری با اصحاب رسانه که در راستای ارائه عملکرد شورای اسلامی شهر در دوره سه ساله به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، افزود: انتخاب شهردار شایسته برای شهر از اولین وظایف شورای اسلامی شهر است که شورای ششم با وسواس در جلسات مختلف مهندس احمدی را به عنوان شهردار پرتلاش و کاربلد انتخاب کرد.

وی در این با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شورای شهر شاهرود اتمام طرح‌های نیمه تمام و سپس اجرای طرح‌های جدید بود و لذا در این زمینه شاهد تکمیل پروژه‌های مهمی مانند پل شهید سلیمانی، پل شاهوار، پل طبیعت و … بوده‌ایم، ابراز داشت: شورای شهر ششم زمانی کار را تحویل گرفت که شهرداری ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت و حتی بودجه سال ۱۴۰۰ که نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان بود هم محقق نکرده بود.

ریاست شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه بابرنامه‌ریزی های انجام شده نه تنها بدهی‌ها پرداخت شده بلکه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شاهرود، بیش از یک هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: سرانه بودجه شهرداری به نسبت هر فرد شاهرودی در قیاس با شهری مانند نیشابور با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، سه برابر است.

قنبریان با بیان اینکه افزایش اعتبارات شهرداری بدون افزایش درآمدهایی مانند عوارض مردمی است، عنوان داشت: ما علیرغم اینکه مجوز افزایش ۴۵ درصدی عوارض را داشتیم اما آن را ۱۰ الی ۲۵ درصد بیشتر نکرده و ۲۶ درصد هم تخفیف برای این موضوع اعمال کردیم لذا این امر نشان می‌دهد که عوارض امسال گران نشده است.

وی ضمن اشاره به منابع افزایش اعتبارات شهرداری شاهرود، به ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید اشاره کرد و افزود: نمونه این سرمایه گذاری ها مجتمع بزرگ رزمندگان با مشارکت شرکت تعاونی ارتش و لشگر ۵۸ است که به زودی تکمیل می‌شود همچنین ما دنبال ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید نیز هستیم برای مثال پروژه بزرگ ستاره شرق در میدان مرکزی شهر شاهرود اجرایی و در آینده ثمرات خوبی برای شهر خواهد داشت.

ریاست شورای اسلامی شهر شاهرود  با تاکیدبر اینکه مطالبه سهم شهرداری از ۱۰ درصد اراضی واگذاری شده به میزبان ۱۱.۱ هکتار از مسکن و شهرسازی دیگر منبع درآمدهای شهرداری است که اگر محقق شود رقم بسیار خوبی را به اعتبارات شهرداری اختصاص خواهد داد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی این میزان مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

حمید رضا قنبریان از اجرای پارک مشاهیر، آبشار دوم و سوم، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری، فاز دوم پارک بانوان و … به عنوان پروژه‌های انجام شده در زمینه نشاط اجتماعی یاد کرد و اعلام داشت: امسال شاهد هستیم که شهرداری شاهرود از رتبه ۹ به رتبه ۱۰ ارتقا پیدا کرده و شورای شهر شاهرود برترین شورای شهر استان سمنان و شهرستان شاهرود نیز معرفی شده است.

همچنین نایب رئیس شورای شهر شاهرود نیز در این نشست ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه‌های مختلف،افزود: فضای سبز شهری شاهرود در سال ۱۴۰۰ کمی بیش از ۲۸۰ هکتار بود اما امروز علیرغم تمام محدودیت‌هایی که در زمینه تأمین آب وجود دارد، شاهد هستیم که این شاخص به بیش از ۳۵۰ هکتار افزایش پیدا کرده و شاهد ارتقای سرانه فضای سبز برای هر شاهرودی هستیم.

محمد رضا یونسیان ضمن تائید خبر افزایش کرایه تاکسی‌ها در شاهرود در آینده نزدیک، ابراز داشت: درآمد تاکسی رانان با ساعات کاری هشت الی ۱۱ ساعتی در بهترین حالت ۱۲ میلیون تومان است در صورتی که این افراد باید هزینه‌های بالای خودرو، قطعات یدکی و لاستیک و … را که روز به روز بالا می‌رود نیز پرداخت کنند لذا این افزایش کرایه در کنار هزینه‌های تاکسی داران آنقدر نیست مضافاً بر اینکه کرایه تاکسی در شاهرود هرگز متناسب با تورم بیشتر نشده است.

همچنین عضو شورای اسلامی شهر در ادامه درباره شائبه ازدیاد ساختمان‌های پزشکان و تراکم فروشی شهرداری، عنوان داشت: هیچ مجوزی به ساختمان‌های پزشکان جدید در هسته مرکزی شهر داده نمی‌شود زیرا همین ساختمان‌هایی که تا امروز هستند به گره و معضل شدید ترافیکی تبدیل شده است.

مهدی ترابی با بیان اینکه ما ۹۰ درصد تخفیف برای ساخت و ساز کسانی که داوطلبانه در دیگر نقطه شهر نسبت به ایجاد مطب اقدام کنند در نظر گرفته‌ایم تا خودشان ترغیب شده و از این منطقه خارج شوند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم زودتر شاهد تخلیه ساختمان‌های پزشکان و انتقال آنها به نقاط دیگر باشیم.

وی ضمن اشاره به کار گیری کارگر اتباع خارجی در برخی پروژه‌های شهری، گفت: حضور بسیار زیاد کارگران اتباع سبب شیوع بیکاری در بین کارگران بومی می‌شود لذا به شدت با به‌کارگیری کارگران اتباع مخالف هستیم و در یک مورد که برای نگهبانی پارکینگ توسط پیمانکار شهرداری از یک کارگر اتباع بهره‌گیری شده بود، فوراً مراتب پیگیری و برخورد صورت گرفته است.

همچنین عضو دیگر شورای شهر شاهرود نیز در این نشست ضمن اشاره به نشاط اجتماعی برای جامعه اظهارداشت: نور، رنگ و آب سه عنصری هستند که مدیریت شهری شاهرود برای ارتقای نشاط اجتماعی به دنبال آن رفت و در طرح‌های نشاط بخشی اجتماعی که در شهر شاهرود اجرایی شده نیز شاهد به‌کارگیری از این سه عنصر هستیم.

حمیده محبی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر برگزار کننده بسیاری از برنامه‌ها شامل یادواره شهدا، برنامه‌های تفریحی، موسیقی، همایش‌ها و… بوده است، اعلام داشت: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر شاهرود اساس نامه ۱۴ بندی مصوب شده که در آن برنامه‌های مخصوص فرهنگی شامل حمایت از نویسندگان، هنرمندان، اهالی تئاتر، سینما و برنامه‌های مرتبط با نشاط اجتماعی گنجانده شده است.

وی با اشاره به راه اندازی فاز دوم پارک بانوان بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که متأسفانه با اعمال سلیقه جلوی آن گرفته شد، پارک خطی رودخانه فصلی شاهرود بود که برای طراحی و اجرای آن زحمات زیادی هم کشیده شد و نمونه‌های مختلفی از شهرهای مختلف دنیا برای طراحی آن به‌کارگیری شده بود اما متأسفانه شاهد بودیم که از اجرای آن جلوگیری شد و این به یکی از حسرت‌های ما بدل شد زیرا می‌توانست فضای بسیار زیبایی را در خیابان ساحلی برای مردم ایجاد کند.

همچنین عضو دیگر شورای اسلامی شهر شاهرود  با اشاره به ضرورت اجرای شهرک صنوف، بیان داشت: اجرای این طرح می‌تواند مشاغل مزاحم را از شهر خارج سازد و بعد از سال‌ها شاهد باشیم خیابان‌های بسیار زیبای ما مانند کمربندی به معابری زیبا برای آمد و شد مردم بدل شود.

سیده زهرا موسوی ضمن اشاره به ارتقای فضای سبز در شورای جدید، عنوان داشت: در سال‌های اخیر برای توسعه فضای سبز شهری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و حتی شاهد واکاری گونه‌های سازگار فراوانی هستیم اما یکی از مهمترین اقداماتی که در دست اجرا داریم، خرید یک چاه آب جدید است.

وی به پیگیری و رایزنی برای خرید چاه جدید با سهام داران و مالکان خبر داد و عنوان داشت: اگر این چاه جدید به مدار آبرسانی ما وارد شود می‌توانیم ارتقای بیشتری را در فضای سبز شهری داشته باشیم همچنین ما نیاز داریم که طرح فاضلاب و استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز را نیز داشته باشیم که امیدواریم این طرح به زودی اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *